Veel gestelde vragen

[av_textblock size=” font_color=” color=”]
Hieronder diverse antwoorden op vragen die mensen vaak stellen. Staat uw vraag / antwoord er niet tussen? Bel mij dan vrijblijvend, Arne de Vos; 015 – 361 80 61. Ik wil met plezier uitleg geven of een antwoord geven.
[/av_textblock]

[av_toggle_container initial=’0′ mode=’accordion’ sort=”]
[av_toggle title=’Maken jullie ook websites?’ tags=”]
Jazeker! Sterker nog: websites maken is de meest belangrijke dienst die wij verlenen…. ontwerpen en bouwen van websites, webdesign en website ontwikkeling. Het is mogelijk om een hele kleine website te laten bouwen of bijvoorbeeld een grote en zeer complexe website met veel maatwerk aspecten. Neem contact op om jouw wensen direct met mij te bespreken. Bel met Arne via 015 – 3618061.
[/av_toggle]
[av_toggle title=’Kunnen jullie mijn logo en / of huisstijl ontwerpen?’ tags=”]
Ja dat kan. Het ontwerpen van een logo of huisstijl is specialistisch werk. AdCon werkt veel samen met een aantal grafische ontwerpers / bureaus die hier veel ervaring mee hebben. Dankzij onze prettige samenwerking met diverse leveranciers kan AdCon uw centrale aanspreekpunt zijn. Wij maken gezamenlijk voor u een offerte waarin huisstijl, logo, drukwerk en website zijn opgenomen.
[/av_toggle]
[av_toggle title=’Wat is webdesign?’ tags=”]
Eenvoudig gesteld is webdesign een algemene en brede term voor het bouwen van een website. Webdesign omvat diverse werkzaamheden waaronder:

  • het bepalen van de website structuur / de indeling van de informatie (het menu / de knoppen / de sitemap),
  • het maken van een grafisch ontwerp,
  • het grafisch ontwerp omzetten naar HTML / XML / CSS / Flash / script code (zoals Javascript),
  • eventueel het bouwen van programmatuur en koppelen van databases aan de website (zoals PHP met MySQL),
  • testen van de website en online zetten op het WWW (World Wide Web)

Meer over de techniek achter webdesign is te vinden op deze webdesign detailpagina.
[/av_toggle]
[av_toggle title=’Wat kost een website?’ tags=”]
Op deze (begrijpelijke) vraag is geen eenduidig antwoord te geven. Wel kan ik een bereik aangeven, de kosten kunnen variëren van € 150,- tot € 20.000,- (eenmalig). Gemiddeld kost een website tussen 1.000,- en 2.500,- euro. Zeer eenvoudige websites (of landingpages) zullen goedkoper zijn, websites met veel maatwerk, veel techniek en specifieke functionaliteiten zullen duurder zijn.

De prijs van een website is afhankelijk van vele uiteenlopende factoreren waaronder bijvoorbeeld:

  • het grafisch niveau, een website met slechts een bedrijfs-logo is goedkoper dan een zeer goed en doordacht ontworpen site met eigen foto’s, speciaal voor jou gemaakte illustraties, etc.
  • de complexiteit van de website zoals het aantal pagina’s, gebruik van programmatuur en databases, functionaliteit die de website moet bieden (een content management systeem, CMS, kan ook extra kosten met zich meebrengen)
  • taakverdeling, wat doe je zelf en wat wordt uitbesteed… schrijft u bijvoorbeeld zelf de teksten, levert u zelf de foto’s en illustraties aan, etc.
  • zal de website bijvoorbeeld ook een video gaan bevatten die voor jou / jullie gemaakt moet gaan worden

[/av_toggle]
[av_toggle title=’Met welke investeringen / kosten moet ik rekening houden?’ tags=”]
Voor het opzetten van een nieuwe website moet u rekening houden met de volgende kostenposten:

  • Hosting
    domeinregistratie en hosting van website en e-mail (prijsrange van € 50,- tot € 350,- per jaar)
    » meer over hosting
  • Advisering
    een traject waarbij bijvoorbeeld een bestaande website wordt onderzocht op zwakten en sterkten, een inventarisatie wordt gemaakt van kansen met betrekking tot internet voor de organisatie, de klant wordt ingelicht over trends in de markt met betrekking tot internet, etc.
    » meer over advisering
  • Grafisch ontwerp / huisstijl
    grafisch ontwerp van een huiststijl (logo, briefpapier, uitingen) en van de website (eenmalige investering)
  • Tekstschrijvers / vertaalbureaus
    teksten voor de website, eventueel vertalingen van de teksten voor meertalige website (periodiek bij wijzigen / toevoegen teksten)
  • Software / Programmeurs
    bouw van applicaties ten behoeve van website / informatie voorziening
    » meer over maatwerk
  • Webdesign
    bouw van website, eventueel met koppeling naar applicatie / database
    » meer over webdesign
  • Promotie / Marketing
    online en offline bekendheid verwerven met de website, eventueel inzetten van mogelijkheden rondom zoekmachines
    » meer over online promotie
  • Onderhoud website
    het succes van een website hangt ook samen met de actualiteit van de geboden informatie, de dynamiek van de website…. maar worden aanpassingen door het webdesign-bedrijf gedaan of doet de organisatie deze zelf middels een Content Management Systeem?
    » meer over Content Management Systemen

[/av_toggle]
[av_toggle title=’Wat zet ik in een offerteaanvraag webdesign?’ tags=”]
U wenst een offerteaanvraag te verzenden aan diverse webdesign bedrijven. Wat zet u in een offerteaanvraag?

AdCon wenst in een offerteaanvraag onder andere graag de volgende onderwerpen te vinden:

  • een globale beschrijving van de nieuwe website met betrekking tot de inhoud, de onderwerpen, de doelgroep, toekomstige plannen, etc.
  • zal de website functionaliteit gaan bevatten en wat houden deze functies ongeveer in, denk aan database toepassingen, een forum, een online shop, etc.
  • welk grafisch niveau wenst u, een eenvoudig grafisch ontwerp of iets bijzonders, uniek en van hoog niveau?
  • altijd zeer informatief zijn verwijzingen / hyperlinks naar bestaande websites die als voorbeeld kunnen fungeren in relatie tot de gewenste vormgeving, eventuele vergelijkbare inhoud, de structuur, een bepaalde functionaliteit, etc.
  • vaak is het taboe, maar een vermelding van het beschikbare budget kan ervoor zorgen dat u geen onbruikbare offertes ontvangt…. daarnaast kan een webdesignbedrijf op basis van dit budget een passende oplossing bieden door bijvoorbeeld met een aangepast en creatief voorstel te komen

» Lees meer over de aanvraag van een offerte
[/av_toggle]
[av_toggle title=’Wat is een CMS?’ tags=”]
CMS is de afkorting van Content Management Systeem. Een CMS is een programma / script / systeem waarmee de inhoud van een website op eenvoudige en niet technische wijze beheerd kan worden. Denk daarbij aan het beheren van teksten, afbeeldingen, hyperlinks, tabellen, foto’s, video’s, etc. Dankzij een CMS kan een ondernemer / organisatie / bedrijf zelf zijn website onderhouden zonder hulp van een webdesigner of webdesign bedrijf. Jouw organisatie / bedrijf kan de website zelf actueel houden en onderhouden door zelf de teksten aan te passen, pagina’s toe te voegen, nieuwsberichten te plaatsen, afbeeldingen naast de teksten te zetten, etc.

Er zijn verschillende CMS oplossingen verkrijgbaar met ieder voor- en nadelen. Zo zijn er diverse bekende gratis systemen zoals WordPress, Joomla en Drupal. Maar er zijn ook hele mooie oplossingen waarvoor je moet betalen. Ook zijn er Content Management Systemen met een specifiek doel zoals bijvoorbeeld het beheren van een Webshop of van een Community website.

Lees meer over de door AdCon aangeboden CMSen of bel even over dit onderwerp met Arne op 015 – 361 80 61.
[/av_toggle]
[av_toggle title=’Kan ik mijn website zelf beheren en bijhouden?’ tags=”]
Dankzij de inzet van een zogenaamd Content Management Systeem (CMS) is het beheren van een website zeer eenvoudig. Dankzij een CMS hoef je geen of slechts in zeer beperkte mate kennis te hebben van HTML code. Daarnaast biedt de inzet van een CMS ook nog vele andere voordelen: de website is meer actueel, de website biedt een handige zoekfunctie, een automatische sitemap is mogelijk, content gescheiden van vormgeving, etc.

AdCon levert de meeste websites inclusief een CMS zoals WordPress of Joomla. Gezien de beperkte kosten kiezen de meeste mensen voor het CMS vanwege de vele voordelen. Bel even over dit onderwerp met 015 – 361 80 61.
[/av_toggle]
[/av_toggle_container]

[av_textblock size=” font_color=” color=”]

Heb ik een CMS nodig?

In de volgende gevallen is het raadzaam uw website te voorzien van een CMS:

    • u wenst niet afhankelijk te zijn van een webdesignbureau voor het doen van kleine of grote aanpassingen aan de website
    • u heeft regelmatig (minimaal 1 keer per week) nieuwe informatie die u op de website wilt (laten) plaatsen, door het zelf te doen bespaart u kosten
    • u heeft weinig kennis van de technische aspecten van internet (html, javascript, meta-tags, etc.) maar u wilt wel graag zelf de website opbouwen qua inhoud en structuur
    • uw website zal inhoudelijk vrij groot zijn (meer dan 15 pagina’s) en uw budget is beperkt
  • de website moet snel online en u heeft wel al diverse teksten gereed, u wenst de pagina’s online te zetten en pas later de vormgeving aan te passen en misschien de structuur / indeling van de pagina’s anders in te delen

En is er sprake van één van de volgende situaties dan is een CMS waarschijnlijk overbodig:

    • uw website is klein (maximaal 4 a 8 pagina’s) en zal slechts één keer per jaar moeten worden bijgewerkt / aangepast
    • een kleine website is gewenst die slechts 2 a 3 maanden online zal staan
  • uw website moet volledig in Adobe Flash worden gemaakt en u heeft een beperkt budget

[/av_textblock]